Čokoládová granola

dubna 08, 2018



Bára měla narozeniny. Ptám se jí: A co si přeješ? Odpověděla mi rychle: Granolu!

Proto jsem jí chtěla vyhovět. Jenže. Jakou jí mám udělat příchuť? Protože jsem nad tím dumala dlouho, vymyslela jsem parádní plán. Udělám jí 4 druhy muesli! Oříškové, čokoládové, peanut butter a superfood. A jak to dopadlo? Jedno odpoledne v čudu, kuchyň jako po výbuchu a stres že to nestihnu včas. A hlavně - 4 granoly a stole! Tahle čokoládová je jedna z nich, a je opravdu plná kakaa, čokolády a oříšků. A tady je recept!

PS. Bára měla ze všech granol ohromnou radost! Doufám, že jí vykouzlí pěkná rána.


Na 1 větší nádobu:
hrnek vloček (já používám bezlepkové)
hrnek nasekaných oříšků (nejlepší jsou do téhle granoly lískové - zajistí trochu nutellovou chuť- ale lze použít i mandle nebo jakékoli jiné oříšky)
lžíce chia
lžíce sezamu
lžíce kokosu

lžíce kakaa
kousky čokolády (množství podle chuti)
vrchovatá lžíce kokosového oleje
2 velké lžíce javorového sirupu
vanilka

Troubu předehřejeme na 175°C.

V míse smícháme všechny suché ingredience kromě kakaa a čokolády. V kastrůlku rozpustíme kokosový olej a přimícháme javorový sirup a kakao.Tekutou směs rukama vmícháme do suché tak, aby byl každý kousek vloček obalený v kakaové směsi.

Granolu nasypeme na plech s pečícím papírem a dáme jí péct asi na 15 minut. Nezapomeňte jí hlídat! Granoly mají v oblibě připalování.

Hotové muesli vyndáme z trouby. Čokoládu můžeme vmíchat do vychladlé i teplé granoly, podle toho, jestli jí chceme mít s kousky čokolády nebo s rozpuštěnou čokoládou.

Vychladlou granolu přesypeme do uzavíratelné nádoby, nebo jí podáváme. Třeba ke snídani s jogurtem a ovocem!

Dobrou chuť!


You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images