Domácí ovocná zmrzlina

dubna 08, 2018




Máte na něco chuť? A máte jenom 5 minut? Pokud máte mražené banány, můžete mít zmrzlinu na stole za chvilku.



Žijete v domnění, že zmrzlina se musí dělat moc dlouho? Myslíte si, že na její výrobu potřebujete pořádnou mašinu nebo mixér? Myslíte, že k výrobě zmrzliny potřebujete nekončící seznam ingrediencí? Dovolte, abych vám představila mou zmrzlinu. Na tu používám 3 ingredience a nejlevnější mixér. Příprava trvá zhruba 10 minut. A výsledek? Zmrzka jak vyšitá! Krémová a sladká. 

Stal se teď celkem boom takzvaných "nice creams", které jsou z banánů, stejně jako tahle. Ale mě trvalo hrozně dlouho, než jsem ji se naučila dělat doma, protože je to samozřejmě nejlehčí se superdrahým mixérem nebo robotem. Zkoušela jsem mixovat mražené banány v Nutribulletu, ale ten vypadal, že by ho to akorát rozbilo. No a nakonec jsem zkusila dát mražené banány do nejobyčejnějšího mixéru. A fungovalo to! Teď mám zmrzlinu častěji, než kdy před tím.


Na 1 velkou porci, nebo 2 dezerty

2 mražené banány
půl hrnku mražených borůvek (nebo lesního ovoce)
1-2 lžíce mléka (normální nebo rostlinné)

Do mixéru dáme nakrájené mražené banány a přidáme i borůvky. Pokud máte slabý mixér, nechte ovoce pár minut povolit. 

Nejdříve přímo nemixujeme, spíš pulzujeme. Jde o to, aby se z ovoce stala takový drť bez velkých kusů. Pak přidáme trošku mléka a zase mixujeme. Je potřeba vznikající zmrzku stírat ze stěn mixéru.

Ke konci už by se zmrzlina měla v pohodě mixovat. Bude hodně tuhá, ale to chceme. Vznikne krémová poměrně tuhá hmota.

Zmrzlinu nakopečkujeme do pohárů. Přidáme čerstvé ovoce a rychle podáváme, aby se zmrzlina neroztekla.

Tak dobrou!

PS. Zmrzlina nemusí být jen ovocná! Zkuste ji udělat jen z mražených banánů a třeba vanilky, arašídového másla nebo kakaa. Ozkoušeno! A je to fakt božííí!


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Hello, Julia. I thank you for the recipes useful and very tasty food))). I'll make your ice cream today. Place for the rest of the dishes already planned on the menu. I like the recipes and how detailed you all are describing. Thank you! I look forward to new gastronomic discoveries!

    OdpovědětVymazat
  2. Ta musela být určitě moc dobrá :-) . Já jsem dřív také dělala domácí zmrzliny a děti se po nich mohly utlouct :-) . Letos jsme jim s manželem koupili výrobník ledové tříště z Cesk, tak už domácí zmrzlinu nedělám :-D . Akorát teď nevím, co mám dělat s ovocem. Mám ho totiž plný mrazák

    OdpovědětVymazat

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images